torsdag 6 maj 2010

Jobbig träningsdag igår.


Trots det oerhörda som hände igår så rullar rutinerna på som vanligt. Arbetade 12 timmar innan jag rullade in på Apalby Friskcenters parkering för ännu ett kvällspass. Även med det jobb jag just nu har så måste kontinuiteten i träningen finnas där och då krävs det viss uppoffring.

Detta var den fjärde och sista dagen i mitt rullade schema. Jag kör just nu Måndag - Tors och det ser ut som följer:
Måndag:
Bröst, Triceps
Tisdag:
Axlar, Biceps, kondition
Onsdag:
Ben, mage
Torsdag
Rygg - övre och nedre. (Kondition)
Fredag
Vila
Lördag
Konditionsträning. (löpning, cykling)
Söndag
Konditionsträning.

Gårdagens träningsrapport.
Plats: Apalby Friskcenter.
Tid: 19.55 - 20.55
Träningsform: Rygg - övre och nedre.

Bent over row.
Av någon anledning kände jag mig stum i armarna och valde att värma upp ordentligt med lägre vikter på 15 och 17 kg gånger 20 respektive 12 reps med bara 15 sekunders vila mellan. Efter detta tog jag 25 kilos hanteln och körde 10 reps 3 gånger på vardera skuldra. Stumheten försvann och jag kände mig pigg men valde att hålla mig på 25kg och inte sväva ut i högre vikter. Den här övningen ger puls inför nästa. Klart Godkänt.

Sittande rodd - Maskin.
Mellan övningarna fick jag vänta. Ovanligt mycket folk igår gjorde att jag tappade rytmen i träningen och blev en aning kall. jag skyller på det för Rowen gick åt helvete. Kände mig klumpig och stel i hela rörelsen även om jag körde på 12:e plattan som jag brukar. Men försökte tvinga mig igenom för att inte tappa tekniken och bli ostrikt. Va trött som en gris efter detta.

Latsdrag.
Gick bättre än rodden till min förvåning. Trodde träningen var förstörd den kvällen. Valde med flit en lägre vikt för att inte tappa tekniken då jag var en aning trött i armarna. Körde ytterligare en ryggövning vid kablarna innan jag övergick till marklyftet.

Marklyft.
Här var jag en aning orolig. Ville inte skada mig men ville ändå inte sänka ribban så jag gav det en chans. Drog på 90kg och körde 5 lyft gånger 3. Jag avslutade träningen med ytterligare en ryggövning för ryggslutet.

Betyg:
Sådär träning. Mycket folk störde helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar